Grupa studentów Politechniki Poznańskiej korzysta z symulacji biznesowych Revas. Sprawdź, jak oceniają praktyczną formę zajęć.
Studenci Politechniki Poznańskiej podzielili się z nami swoimi opiniami o Branżowych Symulacjach Biznesowych, których używali w ramach Studenckiego Koła Doskonalenia Procesów (SKDP).
Koło zdecydowało się wykorzystać symulację biznesową Firmy transportowej, żeby uatrakcyjnić warsztaty i dać członkom szansę na sprawdzenie wiedzy z zakresu zarządzania w praktyce. Ugrupowanie zrzesza studentów kierunków: Inżynieria Zarządzania, Engineering Management oraz Logistyka. Uczestnicy zostali podzieleni na zespoły trzyosobowe. Każda grupa miała tydzień na ukończenie danego etapu gry.
Co było dla studentów największym wyzwaniem?
Gracze wcielili się w role przedsiębiorców i mieli okazję przetestować swoją wiedzę o zarządzaniu w praktyce. Symulacja okazała się trudniejsza niż się tego spodziewali, ponieważ przebieg gry nie był „książkowy”. Gra uwzględnia czynniki zewnętrzne, takie jak inflacja, czy zmiana wysokości czynszu i cen zasobów. Studenci przekonali się, że każda decyzja podjęta w rozgrywce wpływa na sukces lub porażkę całej firmy.
„Revas pokazał nam, że nie zawsze wszystko idzie książkowo. Nieplanowane usterki, duże zlecenia czy zastój w zamówieniu to wszystko co wpływa na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Pole do popełniania błędów i bieżące skutki źle podjętych decyzji, to dobra lekcja dla początkujących i niesamowite wsparcie szczególnie dla tych, którzy myślą o założeniu własnej działalności.”– zauważył członek zespołu KABAR.
Wspólne dążenie do celu
Studenci zostali podzieleni na zespoły rywalizujące między sobą, co było dodatkową motywacją do działania. Każda grupa wypracowała swój własny system podejmowania kluczowych decyzji. Niektóre teamy powołały lidera, który w sytuacjach konfliktowych miał decydujący głos.
„…to budujące doświadczenie oparte na zdrowej rywalizacji i wspólnym wspieraniu się przy podejmowaniu istotnych dla rozgrywki decyzji.” – dodaje jeden z graczy drużyny KABAR.
„Pracując w grupach mieliśmy możliwość współpracy, poznania punktu widzenia pozostałych członków zespołu, dyskusji, analizowaniu za i przeciw dla danych wariantów oraz uczyliśmy się wspólnie podejmować decyzje, głównie większością głosów, choć w sytuacjach kryzysowych w ostateczności decydował lider zespołu.” – mówi członek zespołu SPEED TRANS.
Zarządzanie w praktyce
Studenci i prowadzący potwierdzają skuteczność nauki zarządzania z wykorzystaniem symulacji. Jednogłośnie stwierdzili, że taka forma zajęć jest bardziej przystępna i ciekawsza w odbiorze.
Gra jest doskonałym narzędziem do poszerzania kompetencji studentów kierunków pokrewnych z zarządzaniem.
„Symulacja biznesowa Revas przyczyniła się do rozwinięcia przez nas wielu kompetencji i umiejętności, które z pewnością przydadzą się w dalszym toku studiów oraz życiu zawodowym.” – ocenia student z grupy TRANS GO.
„Wielokrotnie symulacja Revas była ogromnym wsparciem podczas projektów, w których dużą częścią było odpowiednie przygotowanie zaplecza, by zbudować własną firmę.” – mówi członek grupy KABAR.
Data publikacji