
Praktyka jest przyszłością edukacji – takie założenie przyświeca naszej firmie. Każdego dnia umożliwiamy studentom pełne wykorzystanie ich potencjału oraz umiejętności, które trudno przyswoić jedynie poprzez teorię. To właśnie w tym celu Revas tworzy narzędzia wspierające nowoczesny model nauczania, w którym technologia odgrywa kluczową rolę.
Ale czy to tylko nasze założenia? Dziś przedstawimy opinie pracowników dydaktycznych oraz dydaktyczno-naukowych uczelni wyższych, którzy wypełnili ankietę na temat swoich odczuć związanych z korzystaniem z Branżowych Symulacji Biznesowych na zajęciach.
Bazujemy tutaj na odpowiedziach prawie pięćdziesięciu wykładowców, którzy przez przynajmniej semestr używali Branżowych Symulacji Biznesowych do uczenia studentów w obszarach związanych z biznesem, zarządzaniem przedsiębiorstwem bądź pokrewnymi.
Jakie pierwsze wnioski nasuwają się naszym trenerom?
W pytaniu o zadowolenie z wykorzystania symulacji na zajęciach aż 97% wykładowców wypowiada się „pozytywnie” lub „bardzo pozytywnie”. Ta wysoka liczba to dla nas bardzo dobry sygnał, ale nie jest to jedyny pozytywny aspekt: 95% ankietowanych poleciłoby swoim kolegom i koleżankom po fachu wprowadzenie symulacji biznesowych do swoich zajęć. Co więcej, 88% wykładowców stwierdziło, że symulacje zwiększają zaangażowanie studentów, co jest istotnym rozwiązaniem w walce z problemem utrzymania ich uwagi oraz przeciwdziałaniu zjawiska drop-outu.
Więcej na ten temat znajdziecie w naszym najnowszym artykule https://revas.pl/blog/jak-zlozyc-skuteczny-wniosek-o-dofinansowanie-w-ramach-konkursu-efektywne-zarzadzanie-uczelnia-w-celu-minimalizowania-zjawiska-drop-out/
Jak wygląda praca z Branżowymi Symulacjami Biznesowymi?
Nasi użytkownicy wykorzystują je najczęściej na zajęciach z następujących przedmiotów:
- Przedsiębiorczość
- Symulacje biznesowe
- Działalność gospodarcza, Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Biznesplan
- Zarządzenie projektami
- Zarządzanie strategiczne
- Zarządzanie finansami
Jak widać, zastosowanie symulacji ma szeroki zakres. Prowadzący mogą w ten sposób testować wiedzę studentów nie tylko w ogólnych obszarach, jak planowanie biznesu, ale także w bardziej szczegółowych aspektach przedsiębiorczości.
Branżowe Symulacje Biznesowe dają możliwość pracy zarówno w trakcie, jak i poza godzinami zajęć. Jakie podejście wybierają nasi respondenci?
Oto wyniki:
- 73% wykładowców używa BSB zarówno w godzinach zajęć, jak i w ramach „pracy domowej”
- 25% z nich tylko w godzinach zajęć
- A 2% korzysta z nich tylko poza nimi.
Jakie korzyści płyną z pracy z Branżowymi Symulacjami Biznesowymi dla naszych użytkowników?
Choć zdecydowana większość pracowników naukowych pozytywnie ocenia ten model nauczania, przyczyny ich zadowolenia z tego rodzaju pracy są zróżnicowane.
- Najwięcej ankietowanych (66%) stwierdziło, że główną korzyścią korzystania z Branżowych Symulacji Biznesowych jest zwiększenie zainteresowania studentów podczas zajęć, co skutkuje lepszym przyswajaniem wiedzy.
- Ponad połowa badanych uważa, że dzięki tym narzędziom studenci mają możliwość zakładania i prowadzenia firm w różnych branżach, co nie tylko rozwija ich umiejętności praktyczne, ale także pozwala na zastosowanie teorii w realnych scenariuszach biznesowych.
- Dodatkowo, 50% ankietowanych przyznaje, że dzięki nim może prowadzić jeszcze bardziej praktyczne zajęcia, a taki model nauczania przygotowuje studentów do przyszłej kariery zawodowej.
Jak widać, Branżowe Symulacje Biznesowe stanowią cenne wsparcie dla wykładowców w realizacji celów dydaktycznych. Taka różnorodność nie jest przypadkiem: wiemy, jak różne są podejścia pracowników naukowych do swojej pracy, i poprzez komunikację z nimi dbamy, by Branżowe Symulacje Biznesowe odpowiadały ich potrzebom.
Zmiany w symulacjach. Jakie są propozycje i sugestie naszych użytkowników?
W naszej ankiecie zapytaliśmy wykładowców o ich sugestie dotyczące zmian w symulacjach, aby korzystanie z nich stało się jeszcze bardziej komfortowe i efektywne. Otrzymaliśmy wiele inspirujących pomysłów na usprawnienia oraz automatyzacje. Każda z tych propozycji jest dla nas niezwykle cenna, dlatego w odpowiedzi na potrzeby naszych użytkowników codziennie staramy się udoskonalać i optymalizować nasz system.
O wszystkich wprowadzonych nowościach i aktualizacjach, dowiecie się w naszym artykule https://revas.pl/blog/zmiany-i-nowosci-w-symulacjach-dla-uczelni-czesc-pierwsza/
Wierzymy, że współpraca z wykładowcami pozwoli nam jeszcze bardziej wzbogacić doświadczenia zarówno studentów, jak i nauczycieli. Planujemy wdrożyć inspirujące pomysły naszych użytkowników, aby zapewnić im najwyższą jakość prowadzonych zajęć.
Czy symulacje sprawdzą się w Twojej Uczelni?
Jeśli zainteresował Cię ten artykuł i szukasz innowacyjnych pomysłów na upraktycznienie zajęć w Twojej Uczelni, zapraszamy Cię do kontaktu!
Napisz do mnie lub zadzwoń na 574 933 233. Podczas krótkiej rozmowy sprawdzimy, czy nasze rozwiązania będą w stanie Ci pomóc.
Kamil Wierciński – koordynator ds. współpracy z uczelniami
Termin badania
Czerwiec 2024
Liczba respondentów
50
Nauczyciele akademiccy