Znamy już zwycięzców tytułu Super Instruktor Revas 2019/2020. Nagrodę otrzymało dwóch nauczycieli oraz jeden wykładowca akademicki.
Baza Certyfikowanych Trenerów Revas stale się powiększa i niebawem jej stan przekroczy 1000 osób. Każdego tygodnia do tego grona dołącza kilkanaście nowych osób, które chcą uczyć biznesu praktycznie.
„To naprawdę budujące, że codziennie zgłaszają się do nas nowe instytucje, które chcą wprowadzić symulacje na zajęcia.”
– mówi Wojciech Pitura, prezes zarządu Revas. „W czasie ponownego lockdownu uczelni oraz szkół ponadpodstawowych, w którym się obecnie znajdujemy niezwykle ważne jest aktywizowanie studentów i uczniów za pomocą narzędzi online takich jak Branżowe Symulacje Biznesowe” – dodaje.
Super Instruktor Revas
„Tworząc swój autorski plebiscyt chcieliśmy docenić naszych cudownych Trenerów, którzy codziennie realizują nasze marzenie o zmianie edukacji przedsiębiorczości w Polsce i na świecie. Wybranie nagrodzonej trójki nie było łatwym zadaniem. Wyniki często były bardzo wyrównane, a o wyborze decydowały zaledwie dziesiętne punktów” – wyjaśnia Elżbieta Szczepaniak z Revas.
Nagrody przyznano w 3 kategoriach:
- najdłuższy czas – dla instruktora, który spędził najwięcej czasu w symulacji w przeliczaniu na ilość rozegranych gier,
- najwyższa runda – dla instruktora, który posiada najwyższy procent gier z dodatnim wynikiem w 13. rundzie symulacji,
- najlepszy wynik – dla instruktora, który posiada najwyższy procent zespołów z dodatnim wynikiem.
Warto zaznaczyć, że pod uwagę zostali wzięci instruktorzy, którzy w ostatnim roku szkolnym i akademickim mieli na swoim koncie ponad 5 gier (nie wliczając w to gier testowych).
Wyniki plebiscytu
Wyniki w poszczególnych kategoriach przedstawiały się następująco:
- najdłuższy czas – Katarzyna Walicka, Zespół Szkół w Sokołowie Małopolskim, która poświęciła prawie 11 godzin na każdą ze swoich gier w symulacji,
- najwyższa runda – Mariusz Gromadzki, IV Liceum Ogólnokształcące im. S. Staszica w Białej Podlaskiej, który wytrwale doprowadził aż 9 gier do 13. rundy,
- najlepszy wynik – Grażyna Urbanik-Papp, Wyższa Szkoła Europejska, której 91% zespołów posiada dodatni wynik ekonomiczny.
Na uwagę zasługuje fakt, że wyróżnieni Trenerzy to nie tylko klienci Revas. Wśród laureatów są także osoby, które skorzystały z darmowego dostępu do Branżowych Symulacji Biznesowych podczas akcji Zajęcia online z Revasem. Jestem nowicjuszem, jeśli chodzi o symulacje. Skorzystałem z bezpłatnego dostępu w czasie, gdy szkoły pracowały zdalnie. Jestem bardzo wdzięczny firmie Revas za to wsparcie! To było dla mnie bardzo ciekawe doświadczenie. – wyznaje Pan Mariusz Gromadzki.
Dlaczego wirtualne przedsiębiorstwo?
„W czasie nauki zdalnej szukałam pomysłu na rozwijanie wśród uczniów kompetencji przedsiębiorczych i trafiłam na Branżowe Symulacje Biznesowe. Zależało mi, aby mogli zweryfikować swoją wiedzę zdobytą podczas zajęć w praktyce – prowadząc własny biznes.” – wyjaśnia Pani Katarzyna Walicka
Opinię Pani Kasi podziela wielu instruktorów, którzy wprowadzili symulacje na swoje zajęcia. Studenci i uczniowie, wcielając się w rolę menadżerów wirtualnych przedsiębiorstw nie tylko świetnie się bawią, ale przede wszystkim mocno angażują się w rozgrywkę, przy okazji wciągając też do niej swoich trenerów.
„Konsultowaliśmy się grupowo oraz indywidualnie, mieliśmy przy tym dobrą zabawę i wiele śmiechu. Pomysły i kreatywne rozwiązania uczniów często mnie zaskakiwały, ale zawsze pozytywnie 🙂 Rozgrywka bardzo nas wciągnęła i mocno się w nią zaangażowaliśmy. Widząc tak duży potencjał wśród moich uczniów jestem pewna, że w przyszłości z powodzeniem odnajdą się w świecie biznesu.” – dodaje Pani Katarzyna.
To właśnie wspólne analizowanie podjętych decyzji, wyników i problemów wirtualnych firm sprawia, że wiedza nabyta w praktyce zostaje z graczami na długie lata. Skuteczność symulacji trafnie podsumowała także Pani Grażyna Urbanik-Papp: „Planowanie działań z uwzględnieniem potrzeb klientów, sytuacji finansowej firmy, działań konkurencji, satysfakcji pracowników uczy jak złożonym procesem jest odpowiedzialność za własny biznes. Rozumienie rynkowych warunków prowadzenia przedsiębiorstwa stanowi niezwykle cenne doświadczenie zarówno dla tych, którzy będą prowadzić własną firmę, jak i dla przyszłych pracowników, zyskują dzięki temu zupełnie inna perspektywę. Należy jeszcze dodać, że Branżowe Symulacje Biznesowe są bardzo dobrą okazją do rozwijania współpracy zespołowej, tak bardzo cenionej przez pracodawców.”
Przepis na udane zajęcia
Poniżej znajdują się „przepisy” na udane zajęcia od Super Instruktorów Revas. Niektóre z nich nawiązują do zajęć przedsiębiorczości i biznesu z wykorzystaniem Branżowych Symulacji Biznesowych, jednak z powodzeniem można je przenieść też na inne narzędzia wykorzystywane podczas zajęć!
Katarzyna Walicka
Nauczyciel
ZS w Sokołowie Małopolskim
Grażyna Urbanik-Papp
Wykładowca
Wyższa Szkoła Europejska w Krakowie
Mariusz Gromadzki
Nauczyciel
IV LO im. S. Staszica w Białej Podlaskiej
Podsumowanie
Każdy z Certyfikowanych Trenerów Branżowych Symulacji Biznesowych jest wyjątkowy i posiada unikatowe sposoby na praktyczną naukę biznesu. Wszystkie rozgrywki przeprowadzone w ubiegłym roku wskazują, że zainteresowanie tematem rośnie, a instruktorzy co raz chętniej sięgają po symulacje podczas prowadzonych zajęć. Masz już swoje konto? Jeżeli nie, załóż je tutaj za darmo. Kto wie, może to właśnie na Ciebie czeka tytuł Super Instruktor Revas 2020/2021? ?
Kategoria
Data publikacji