Klient - Największa sieć detaliczna w Polsce
Biedronka posiada tysiące sklepów w całym kraju, w których zakupy robią miliony Polaków. Jako jeden z liderów rynku handlowego, firma dba także o rozwój swoich pracowników, oferując im możliwości uczestniczenia w różnych formach rozwojowych. Jedną z propozycji jest cykl szkoleń otwartych #maszMOCmożliwości, w których uczestnicy kształtują swoje kompetencje miękkie.
Biedronka uczy strategicznego myślenia i rozwija świadomość biznesową swoich pracowników.
Czy Twoi pracownicy mają wystarczającą świadomość biznesową, by podejmować kluczowe decyzje w dynamicznym środowisku rynkowym? Twoja odpowiedź nie jest jednoznaczna? Sprawdź jak robi to lider w branży handlu detalicznego. Biedronka postawiła na rozwój kompetencji miękkich swoich pracowników, wprowadzając do autorskiego cyklu szkoleń otwartych, szkolenia „Myślenie strategiczne i świadomość biznesowa” z wykorzystaniem Branżowych Symulacji Biznesowych Revas. Podczas szkoleń uczestnicy podejmują realistyczne decyzje biznesowe w bezpiecznym, wirtualnym środowisku. Ta innowacyjna formuła rozwija ich kompetencje menedżerskie, umiejętności analityczne i decyzyjne oraz współpracy zespołowej.
Rozwój świadomości biznesowej
Lider branży handlowej stawia na permanentny rozwój swojego zespołu. Ciągle poszukuje nowoczesnych metod rozwijania kompetencji menedżerskich. W przypadku współpracy z Revas, Biedronka oczekiwała konkretnych efektów:
- Zwiększenie świadomości i rozumienia biznesu oraz rozwój umiejętności strategicznego myślenia wśród pracowników różnych szczebli i różnych działów organizacji
- Wykorzystanie innowacyjnych metod szkoleniowych, które będą zarówno angażujące, jak i skuteczne w rozwijaniu kompetencji biznesowych
- Zintegrowanie zespołów z różnych działów, aby lepiej rozumieli specyfikę pracy innych departamentów
„Myślenie strategiczne i świadomość biznesowa – gra symulacyjna”
Uczestnicy szkolenia wcielili się w rolę współwłaścicieli wirtualnych sklepów z elektroniką, działając w losowo wybranych 2-3 osobowych zespołach. Rozgrywka została na kilka rund, które symbolizowały wirtualne miesiące funkcjonowania biznesu. Symulacja rozwijała się razem z uczestnikami, co oznaczało, że pierwsze decyzje miały charakter wprowadzający w tematykę planowania biznesu, a kolejne rundy przynosiły coraz szerszy zakres decyzyjny od organizacji firmy poprzez zarządzanie zespołem, ustalanie cen, inwestowanie w marketing, aż po analizowanie finansów.
80% praktyki i 20% teorii
Szkolenie ma być angażujące dla uczestnika, dlatego zdecydowanie większy nacisk jest położony na aspekty praktyczne. Uczestnicy sami decydują o kierunkach rozwoju swoich wirtualnych biznesów.
Przebieg szkolenia:
- Wprowadzenie – uczestnicy poznają podstawowy wzór na biznes i dowiadują się kilku kluczowych wskazówek pomagających w zrozumieniu prowadzenia własnego biznesu, a także zapoznają się z zasadami funkcjonowania wirtualnej firmy oraz interfejsem symulacji,
- Tworzenie strategii – uczestnicy ustalają strategię działania swoich przedsiębiorstw,
- Podejmowanie decyzji operacyjnych – na każdym etapie gry uczestnicy podejmują decyzje dotyczące cen produktów, zatrudnienia, marketingu, finansów i rozwoju firmy.
- Analiza wyników – na koniec każdego okresu decyzyjnego omawiane są wyniki całego wirtualnego rynku, następnie uczestnicy w zespołach analizują determinanty sukcesów i porażek, a na koniec poprawiają wszystkie obszary, które tego wymagają
- Feedback i rozwój – każda sesja decyzyjna jest podsumowywana, a każdy uczestnik może podzielić się przemyśleniami na temat sposobu zarządzania swojej wirtualnej firmy oraz odnieść się do sposobu wykorzystania nabytej wiedzy w swojej realnej pracy zawodowej.
Zrozumienie kluczowych zasad funkcjonowania biznesu w branży handlowej
Dzięki aktywnemu uczestnictwu w szkoleniu, uczestnicy nie tylko zrozumieli kluczowe zasady zarządzania biznesem, ale także zdobyli praktyczne doświadczenia, które mogą wykorzystać w swojej codziennej pracy. Niektóre korzyści płynące z uczestnictwa w szkoleniu:
- Zwiększenie świadomości biznesowej – uczestnicy lepiej rozumieją, jak działa firma, na jakie czynniki trzeba zwracać uwagę, oraz jak optymalizować zasoby.
- Rozwój umiejętności strategicznego myślenia – uczestnicy uczą się podejmować długofalowe decyzje oparte na danych rynkowych i finansowych.
- Lepsza integracja pracowników – szkolenie umożliwiło uczestnikom z różnych działów współpracę, co pomaga w budowaniu zespołów i zrozumieniu procesów występujących w innych działach firmy.
- Poprawa umiejętności decyzyjnych – regularne podejmowanie decyzji operacyjnych i analiza wyników uczą uczestników szybkiego reagowania na zmieniające się warunki rynkowe.
Employer branding i team building
Nie jest łatwo być pionierem. Często bardziej opłaca się robić rzeczy, które są sprawdzone od lat i funkcjonują dobrze. Podobnie jest na rynku szkoleniowym. Biedronka jednak udowadnia, że warto poszukiwać nowych rozwiązań, propozycji opartych o innowacyjne i nieszablonowe podejście. Potwierdzeniem tego są wyniki ankiet przeprowadzonych po szkoleniu z wykorzystaniem symulacji biznesowych, w których uczestnicy podkreślali wyjątkowe zadowolenie z uczestnictwa w szkoleniu zaprojektowanycm przez Biedronkę i Revas. Jedna z uczestniczek – Anna – uważa, że poza osiągnięciem podstawowych celów, szkolenie ma walory integracyjne:
„Udział w grze symulacyjnej pozwolił nam sprawdzić nasze umiejętności strategicznego myślenia i świadomości biznesowej. Zrozumiałam, jak obciążające jest prowadzenie własnego biznesu i jak wiele czynników wpływa na jego rozwój. Było to także świetne doświadczenie integracyjne, które pozwoliło lepiej poznać funkcjonowanie różnych działów Biedronki.”
Cześć
Na przykładzie szkolenia przeprowadzonego dla pracowników Biedronki mam nadzieję, zauważasz że symulacje biznesowe to nie tylko innowacyjna i praktyczna forma rozwoju kompetencji, ale także skuteczny sposób na integrację zespołów i rozwijanie umiejętności strategicznego myślenia.
Jeśli i Ty chcesz, aby Twoi pracownicy zdobywali praktyczne umiejętności menedżerskie poprzez podejmowanie realistycznych decyzji w bezpiecznym wirtualnym środowisku – napisz do mnie lub zadzwoń 500 666 147, a ja podczas 10 minutowej rozmowy zaproponuję Ci wstępne rozwiązania, które spowodują, że Twoi pracownicy zrozumieją biznes, w którym pracują.
Krzysztof Ciurka – Dyrektor ds. rozwiązań rozwojowych dla biznesu
Termin szkoleń
Wrzesień – Listopad 2024
Forma szkoleń:
Stacjonarna
Wykorzystana symulacja:
Sklep elekto – zarządzanie firmą
Liczba grup szkoleniowych i uczestników:
5 grup | 75 uczestników