W dzisiejszym świecie biznesu, umiejętności zarządzania projektami są nieodzownym elementem sukcesu każdej organizacji. Ale jak młodzi liderzy mogą zdobyć te kluczowe kompetencje w sposób praktyczny i efektywny? Taką szansę otrzymali uczestnicy Letniej Akademii BGK, biorący udział w warsztatach menedżerskich Revas. Ponad setka praktykantów miała okazję wcielić się w rolę project managerów, stawiając czoła realnym wyzwaniom projektowym w bezpiecznym, wirtualnym środowisku. Warsztaty, zaprojektowane we współpracy z zespołem Banku Gospodarstwa Krajowego, stały się praktycznym poligonem, na którym praktykanci kształtowali swoje kompetencje miękkie.
Bank Gospodarstwa Krajowego
Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) to polski bank rozwoju, wspierający zrównoważony rozwój społeczno-gospodarczy kraju. BGK już 8 rok z rzędu zaprasza w swoje progi studentów, którym proponuje udział w 3-miesięcznych płatnych praktykach w ramach Letniej Akademii BGK. Celem programu jest przygotowanie praktykantów do przyszłych wyzwań zawodowych. W 2024 roku BGK obchodzi wyjątkowy jubileusz – 100-lecia istnienia. Dlatego tegoroczna edycja Letniej Akademii BGK była również wyjątkowa. Brało w niej udział ponad 100 zdolnych młodych ludzi, którzy rozwijali swoją wiedzę i umiejętności w różnych obszarach. Jednym z elementów programu rozwojowego było praktyczne szkolenie z zarządzania projektami z wykorzystaniem Branżowych Symulacji Biznesowych.
Rozwój kompetencji menedżerskich przyszłych liderów
Bank Gospodarstwa Krajowego dąży do jak najlepszego przygotowania swoich praktykantów do rzeczywistych wyzwań biznesowych oraz dalszej kariery zawodowej. Studenci często posiadają wiedzę teoretyczną, ale brakuje im praktycznego doświadczenia, które jest kluczowe w zarządzaniu projektami. Stąd pomysł na przeprowadzenie praktycznych warsztatów z zarządzania projektami, które wykorzystują Branżowe Symulacje Biznesowe. Uczestnicy wchodzą w rolę project managerów i podejmują szereg realistycznych decyzji, które mają na celu utworzenie działu marketingu w firmie. Rozgrywka odbywa się w angażującym i bezpiecznym środowisku.
Przebieg szkolenia w formie konkursu
Rozmowy dotyczące kształtu szkolenia rozpoczęły się już w lutym tego roku. Właściwe szkolenie zostało zainaugurowane 15 lipca trzygodzinnym warsztatem wprowadzającym online, prowadzonym na żywo przez trenerów Revas. Podczas tego warsztatu uczestnicy zapoznali się z kluczowymi pojęciami zarządzania projektami oraz zasadami i warunkami rozgrywki. Rozpoczęli też pierwszą fazę projektu – Planowanie, podczas której mieli za zadanie przygotować zasoby niezbędne do realizacji projektu, ustalić strategie zarządzania relacjami z interesariuszami oraz strategie zarządzania ryzykiem. Następnie, przez 10 tygodni, realizowali swoje projekty w tygodniowych interwałach decyzyjnych, monitorując postępy, reagując na pojawiające się wyzwania i dostosowując swoje strategie do zmieniających się warunków. Aby dodatkowo wzmocnić zaangażowanie uczestników szkolenie miało formę konkursu, bo wyniki graczy zostały umieszczone w rankingu.
Rezultaty szkolenia
Uczestnicy nie tylko zdobyli cenne projektowe doświadczenie, ale także poprawili swoje umiejętności w zakresie:
- planowania
- zarządzania czasem
- zarządzania budżetem
- zarządzania ryzykiem
- zarządzania relacjami z interesariuszami
Ponadto każdy z graczy mógł zapoznać się ze swoim profilem kompetencyjnym, który zawiera 8 obszarów wybranych na podstawie metodyk zarządzania projektami, a zwłaszcza europejskiej metodyki IPMA.
Zaangażowanie i praktyczne podejście
Praktyczny warsztat menedżerski Revas spotkał się z pozytywnymi opiniami zarówno ze strony uczestników, jak i organizatorów.
- Sylwia, praktykantka z Biura Obsługi Gwarancji Portfelowych i Windykacji, zwyciężczyni rozgrywki – „Było to dla mnie bardzo angażujące szkolenie i często wyczekiwałam w poniedziałki momentu przejścia do kolejnego etapu, żeby zobaczyć co w tym tygodniu się wydarzyło.
- Emil, praktykant z regionu świętokrzyskiego – „Szkolenie oceniam bardzo dobrze. System był skonstruowany dość przejrzyście nawet dla laika, który nie miał nic wspólnego z zarzadzania projektami. Zdecydowanie umilił mi czas na stażu”.
- Julia, praktykantka z regionu warmińsko-mazurskiego – „Mogłam wcielić się w osobę odpowiedzialną za dobre prowadzenie projektu, co pokazało mi jak to wygląda od kuchni”.
- Stanisław Klarecki z Biura Rozwoju i Szkoleń Departamentu Zarządzania Talentami w BGK – odpowiedzialny za program praktyk Letniej Akademii BGK – Dzięki udziałowi w symulacji praktykanci w intuicyjny i praktyczny sposób mogli zaznajomić się z metodologią zarządzania projektami w sposób zwinny. Znaczącym atutem okazało się zastosowanie realnych elementów pracy projektowej, takich jak oszacowanie ryzyk, czy zarządzanie zasobami ludzkimi, co urealistyczniło rozgrywkę i pomogło uczestnikom na przełożenie decyzji podejmowanych w symulacji na projekty realizowane w pracy. Jako organizator programu praktyk bardzo ceniłem sobie również kompleksowe i elastyczne podejście trenera Revas do prowadzenia oraz zarządzania symulacją”.
Czy symulacje sprawdzą się w Twojej organizacji
Warsztaty z wykorzystaniem Branżowych Symulacji Biznesowych Revas umożliwiły uczestnikom Letniej Akademii BGK poczuć specyfikę zarządzania projektami od strony praktycznej. Czy sprawdzą się w innych organizacjach? Tego w tym momencie nie wiemy, ale możemy to sprawdzić 😊
Jeśli zainteresował Cię ten artykuł i szukasz innowacyjnych pomysłów na szkolenie menedżerskie w swojej firmie, zapraszamy Cię do kontaktu!
Napisz do mnie lub zadzwoń na 500 666 147. Podczas 10 minutowej rozmowy sprawdzimy, czy nasza propozycja adresuje wszystkie Twoje potrzeby.
Krzysztof Ciurka – Dyrektor ds. rozwiązań rozwojowych dla biznesu
Termin szkoleń
Lipiec – Wrzesień 2024 (10 tygodni)
Forma szkoleń:
Online
Wykorzystana symulacja:
Utworzenie nowego działu marketingu w firmie – Zarządzanie projektami
Liczba grup szkoleniowych i uczestników:
1 grupa | 103 uczestników