Konkurs BOSS cieszy się zainteresowaniem uczniów ze szkół ponadpodstawowych z całego świata. To już jego druga edycja, a wzięło w niej udział łącznie 95 zespołów z 35 państw. Drużyny rywalizowały ze sobą przez 5 tygodni o tytuł najlepszych wirtualnych menedżerów na świecie. Sprawdź, komu udało się zająć miejsce na podium.
Konkurs polegał na prowadzeniu wirtualnych firm. Każda drużyna mogła podejmować realistyczne decyzje biznesowe, aby wspólnie osiągać jak najlepsze wyniki. Gracze musieli pracować zespołowo i zmierzyć się z wyzwaniami, z którymi zmagają się przedsiębiorcy w prawdziwym życiu.
Przebieg konkursu
Drużyny konkurowały w ramach symulacji Zarządzania firmą. Grą konkursową była symulacja biznesowa Biura podróży. Gracze przeszli najpierw 2 rundy, czyli 2 wirtualne miesiące, przy pomocy naszych trenerów. Następnie przez 5 tygodni rozegrali samodzielnie 5 kolejnych rund w symulacji. W tym czasie mieli okazję, by wykazać się zdolnościami do pracy zespołowej, krytycznego myślenia i wspólnego podejmowania decyzji, które miały przesądzić o losie ich wirtualnej firmy.
“Konkurs zrobił na nas ogromne wrażenie, podobała nam się każda chwila spędzona w symulacji! Gra pomogła nam rozwinąć umiejętności rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia, ponieważ musieliśmy wykazać się tymi zdolnościami, jak w prawdziwym życiu. Uczymy się zarządzania, dlatego było to dla nas praktyczne doświadczenie i mamy nadzieję, że wykorzystamy je w przyszłym życiu zawodowym. Konkurs pozwolił nam również na pracę zespołową, nauczyliśmy się jak wspólnie dążyć do celu – kiedy pojawiał się problem, zawsze rozwiązywaliśmy go razem i to była super zabawa.” – mówi jeden z graczy zespołu Ant travel z tureckiej szkoły Toplum Antalya Koleji.
Relacje uczestników
Uczestnikami rozgrywek byli uczniowie szkół ponadpodstawowych z 35 państw. Dla wielu z nich konkurs był pierwszą okazją do przetestowania swojej wiedzy z dziedziny biznesu i zarządzania w praktyce. Oto, jak gracze oceniają przebieg wydarzenia, jego organizację i jakie są ich ogólne wrażenia:
“Według nas, konkurs był dla uczniów wspaniałą okazją do zdobycia praktycznej wiedzy. W szkole, podczas zajęć biznesowych, uczymy się zagadnień z dziedziny biznesu i zarządzania, jednak jest to w większości teoria. Ten konkurs pozwolił nam na nabycie praktycznych umiejętności. Naszym zdaniem, to ważne, by uczyć się w taki sposób” – relacjonuje drużyna Toad travel z portugalskiej szkoły Escola da APEL.
“Najciekawszym aspektem konkursu było wykorzystanie naszych umiejętności i wiedzy z dziedziny biznesu w realistycznych warunkach w grze. Braliśmy pod uwagę, jak duży wpływ na nasze decyzje mogą mieć różne zmienne. Gra była świetnie zorganizowana – to znacznie ułatwiło nam poprawne analizowanie czynników mających wpływ na popyt.” – mówi członek zespołu Traveliving z indyjskiej szkoły The Geekay World School.
Zwycięzcy konkursu
Poniżej lista zwycięzców konkursu i ich wspaniałe wyniki działalności:
- 1. miejsce: zespół Karma visits ze szkoły Framlingham College z wynikiem 7,1276
- 2. miejsce: zespół Globus ze szkoły Druga gimnazija Sarajevo z wynikiem 5,4674
- 3. miejsce: zespół Dagyang ze szkoły Mindanao State University-General Santos City Senior High School z wynikiem 5,1875
Gratulujemy wszystkim zwycięzcom, dziękujemy za udział i wielkie zaangażowanie wszystkim pozostałym uczestnikom konkursu!
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat symulacji?
Skontaktuj się z nami, lub zobacz inne nasze konkursy.
Data publikacji