Konkursy z wykorzystaniem symulacji to dobry sposób na promowanie idei przedsiębiorczości wśród młodzieży. Sprawdź jak możemy go wspólnie zrealizować.
Branżowe Symulacje Biznesowe Revas to oprogramowanie dzięki któremu użytkownicy mają możliwość zakładać i prowadzić wirtualne przedsiębiorstwa w różnych branżach. Użytkownicy symulacji wcielają się w rolę współwłaścicieli firm, które działają na jednym konkurencyjnym rynku.
Uruchomienie konkursów z wykorzystaniem Branżowych Symulacji Biznesowych przez Revas wynikało z dwóch głównych przyczyn:
- Potrzeba rynku w zakresie promowania idei przedsiębiorczości wśród młodzieży w sposób nowoczesny oraz angażujący użytkowników.
- Pozytywne doświadczenia z prowadzenia autorskiego konkursu Szkolne Mistrzostwa Menedżerskie skierowane do uczniów szkół ponadpodstawowych, które pozwala przekazywać wiedzę i doświadczenie w celu realizacji podobnych przedsięwzięć lokalnie np. mistrzostwa miejsce, regionalne czy wojewódzkie.
Zakres konkursu
Konkurs jest organizowany dla wskazanej przez organizatora liczby uczestników. Uczestnicy są dzieleni na zespoły, które zakładają i prowadzą wirtualne przedsiębiorstwa w wybranej branży spośród 18 dostępnych w portfolio Revas (dostępne branże do wyboru – tutaj).
Uczestnicy konkursu wcielają się w zarządy wirtualnych firm, które rywalizują ze sobą na jednym lub wielu konkurencyjnych rynkach. W ramach decyzji uczestnicy zajmują się m.in.: zatrudnianiem pracowników, ustalaniem ich wynagrodzeń, zakupem sprzętów, ustalaniem wysokości wydatków na marketing czy wysokości ceny usług lub produktów. Po każdej rundzie decyzyjnej robiony jest ranking wirtualnych firm, gdzie każdy zespół biorący udział w konkursie może sprawdzić, które miejsce zajmuje po ostatnich decyzjach oraz miejsce w rankingu osiągnięte na przestrzeni wszystkich rund decyzyjnych.
Ponadto uczestnicy konkursu otrzymują informacje zwrotne na podstawie podjętych przez siebie decyzji oraz decyzji konkurencji. Wyniki te stają się podstawą do analizy, a wyniki tej analizy podstawą do podjęcia decyzji w kolejnej rundzie decyzyjnej.
W ramach konkursu uczestnicy realizują od 6 do 10 rund decyzyjnych. Każda z nich to jeden wirtualny miesiąc działalności firmy. Czas na podjęcie decyzji konkretnej rundy jest ustalany z organizatorami i może potrwać 1 h, 1 dzień lub 1 tydzień.
Konkurs może zostać zorganizowany w dwóch formach:
- Eliminacje (czas trwania od 1 do 2 miesięcy) oraz finał (1-2 dni)
- Eliminacje, których efektem jest wyłonienie najlepszego zespołu.

Język szkolenia
polski oraz angielski

Forma szkolenia
stacjonarnie, zdalnie, hybrydowo
Co zrobić, aby zrealizować konkurs z wykorzystaniem symulacji?
Sprawa jest prosta – wystarczy pozytywna decyzja firmy, a REVAS zajmie się resztą. Całość procesu organizacji i przeprowadzenia konkursu została opisana tutaj.
Data publikacji