Revas z dumą dociera do kolejnych zakątków świata! British School Muscat, jedna z najlepszych brytyjskich szkół międzynarodowych, korzysta z Branżowych Symulacji Biznesowych. Sprawdź, jak uczy się biznesu i zarządzania w Omanie.
British School Muscat jest brytyjską szkołą zlokalizowaną w Omanie. Szkoła regularnie plasuje się w pierwszej piątce rankingu brytyjskich szkół międzynarodowych w Radzie Współpracy Zatoki Perskiej (GCC), w 3% najlepszych brytyjskich szkół publicznych i 9% najlepszych szkół prywatnych. Swoje osiągnięcia zawdzięcza programowi nauczania, którego fundamentem jest nauka krytycznego myślenia, podejmowania decyzji i stawianie uczniom wyzwań. British School Muscat działa aktywnie od ponad 50 lat i kształci uczniów w przedziale wiekowym od 3. do 18. roku życia. Jest jedyną szkołą non-profit w Maskacie, co oznacza, że jej działalność nie jest nastawiona na zysk.
High Performance Learning
British School Muscat jest 3. międzynarodową szkołą, która otrzymała nagrodę High Performance Learning (HPL) World Class School. Metody HPL rozwijają niezbędne umiejętności, wartości, postawy i cechy potrzebne do osiągnięcia sukcesu w nauce, zarówno w szkole, jak i poza nią. Uczniowie uczą się, jak odnosić sukcesy poprzez stosowanie spójnego języka edukacyjnego, który jest wspólny dla uczniów i nauczycieli. Umożliwia to elastyczne i kreatywne myślenie uczniów, jednocześnie rozwijając zdolność do samoregulacji w przypadku niepowodzeń.
Wpływ wyzwań w wirtualnym świecie na realne kompetencje
Szkoła zdecydowała się na wdrożenie Branżowych Symulacji Biznesowych Revas, by dać uczniom możliwość wykazania się w praktyce wiedzą zdobytą na lekcjach. Symulacje wpisują się w główne założenia programu nauczania szkoły. Wyzwania w grze miały dać uczniom impuls do analitycznego myślenia i samodzielnego podejmowania decyzji w wirtualnym środowisku.
“Revas przenosi uczniów do wirtualnego, biznesowego świata, w którym muszą uwzględniać wiele czynników, takich jak warunki rynkowe i wyniki finansowe. Te doświadczenia dostarczają im wielu cennych spostrzeżeń. Uświadamiają, co jest potrzebne, aby z sukcesem prowadzić własną firmę i przygotowują ich do wyzwań, które czekają na nich w rzeczywistym świecie.” – mówi Yoann Danion, nauczyciel British School Muscat.
“Czasami jesteś pierwszy, a innym razem podejmujesz złą decyzję i kończysz na ostatnim miejscu, ale uczysz się na swoich błędach. Takie rzeczy zdarzają się w prawdziwym życiu.” – mówi jeden z uczniów.
Nauka w szkolnej klasie i poza nią
Branżowe Symulacje Biznesowe są kluczowym elementem w programie nauczania dla 10. klas British School Muscat (to młodzież na podobnym etapie edukacji, co klasy 2. szkół ponadpodstawowych w polskim systemie). Z gry korzysta grupa 50 uczniów. Symulacja, w którą zagrali uczniowie to Biuro podróży. Uczniowie korzystają z gier zarówno na lekcjach jak i w domu, żeby doskonalić swoje strategie biznesowe, reagować na zmiany w popycie i decyzje konkurencji.
“Dzięki symulacjom Revas, uczniowie analizują swoje wcześniejsze decyzje i stale doskonalą swoje strategie biznesowe, zarówno w klasie, jak i poza nią. Ogólnie rzecz biorąc, 97% naszych uczniów postrzega symulacje jako wartościowe narzędzie, które wspiera ich w nauce biznesu i zarządzania.” – dodaje Yoann Danion.
Rezultaty z perspektywy ucznia
Uczniowie zapytani o to, jakie ich zdaniem cechy (w oparciu o założenia High Performance Learning) rozwija gra, odpowiedzieli, że są to m.in.: Tworzenie, Łączenie i Analizowanie. Oto wypowiedzi niektórych uczniów o tym, jak symulacje wpłynęły na rozwój tych cech.
“Revas wspiera cechy HPL (High Performance Learning) dotyczące Łączenia, ponieważ musimy zauważać pewne zależności w grze, wyciągać wnioski i korzystać z wiedzy zdobywanej z miesiąca na miesiąc (czyli z rundy na rundę).”
“Analizowanie – Gdy zaczyna się nowa runda, musimy sprawdzić, jakie zasoby zostały zużyte, a jakie się zmarnowały. Na podstawie tego możemy stwierdzić, które usługi preferują klienci i jak możemy skupić się na lepszym reklamowaniu tych usług.”
“Revas wspiera Tworzenie, ponieważ kiedy próbujesz rozwijać swoją firmę w symulacji, musisz myśleć elastycznie i odrzucać niektóre pomysły na rzecz lepszych. Musisz myśleć w płynny i rewolucyjny sposób, aby tworzyć własne pomysły na prowadzenie biznesu…”
Spostrzeżenia nauczycieli i dyrekcji
“Uważam, że korzystanie z symulacji takich, jak Revas pozwala uczniom na zdobywanie niezwykle wartościowych, specjalistycznych umiejętności. Należą do nich krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji. Wdrożenie symulacji może stanowić niemałe wyzwanie dla nauczyciela, który wspiera uczniów i dba o to, by każdy osiągał postępy w grze. Pomimo tych wyzwań, uważam, że umożliwienie uczniom korzystania z narzędzi takich, jak symulacje Revas wzbogaca ich doświadczenia edukacyjne. Dzięki symulacjom uczniowie mogą sprawdzić się w roli przedsiębiorców i zobaczyć, jak wygląda prowadzenie firmy w rzeczywistym świecie. Z niecierpliwością czekam na opinie studentów w przyszłości. Jestem ciekawy wpływu, jaki Revas wywarł na ich aspiracje zawodowe. Możliwe, że symulacje będą inspiracją do założenia własnej firmy, a może wsparciem w zdobywaniu specjalistycznych umiejętności w wykonywanym zawodzie.” – mówi Yoann Danion, nauczyciel.
(…) Jedną z głównych korzyści wynikających z wykorzystania symulacji na lekcjach jest to, że dostarczają one uczniom bezpieczne, możliwe do kontrolowania, wirtualne środowisko. Umożliwia im to eksperymentowanie z różnymi strategiami biznesowymi i badanie potencjalnych konsekwencji ich decyzji. Pozwala to uczniom na naukę na podstawie popełnianych błędów i zastosowanie nowo zdobytej wiedzy w realnych sytuacjach. Branżowe Symulacje Biznesowe zachęcają do pracy zespołowej, ponieważ uczniowie muszą wspólnie pracować, aby osiągnąć cele i zrealizować zadania. Gry wspierają również rozwój krytycznego myślenia i umiejętności rozwiązywania problemów, ponieważ uczniowie muszą analizować dane, podejmować przemyślane decyzje i oceniać wyniki. (…) Ogólnie rzecz biorąc, symulacje biznesowe są wartościowym narzędziem dydaktycznym, które może pomóc uczniom w rozwinięciu szerokiej gamy umiejętności niezbędnych do osiągnięcia sukcesu we współczesnym środowisku biznesowym. Jako nauczyciele, musimy nadal odkrywać i wdrażać innowacyjne metody nauczania i wykorzystywać technologię, aby zapewnić naszym uczniom jak najlepsze doświadczenie edukacyjne. – mówi dyrektor szkoły, Kai Vacher.
A jak symulacje sprawdzą się na Twoich lekcjach ?
Wejdź w poniższy link, żeby dowiedzieć się więcej o symulacjach, lub skontaktuj się z nami.
Data publikacji