Poszerzamy nasze portfolio! Sprawdź co i jak możemy zrobić dla Ciebie w zakresie szkoleń z wykorzystaniem bardzo angażującego narzędzia jakim są symulacje.
Uruchomienie szkoleń z wykorzystaniem Branżowych Symulacji Biznesowych przez Revas wynikało z dwóch głównych przyczyn:
- Potrzeba rynku w zakresie przeprowadzania szkoleń wśród pracowników firm.
- Głód szkoleń współwłaścicieli Revas, którzy wywodzą się ze świata akademickiego i przez 10 lat przed wprowadzeniem Revas na rynek prowadzili praktyczne szkolenia z wykorzystaniem symulacji dla studentów oraz pracowników firm.
Zakres szkolenia
W ramach szkolenia pracownicy w zespołach (3 -5 osób) zakładają i prowadzą wirtualne przedsiębiorstwa w wybranej branży np. wirtualne salony kosmetyczne lub firmy transportowe (dostępne branże do wyboru – tutaj).
Następnie dzielimy pracowników firmy/działu na mniejsze zespoły, które wcielą się w zarządy wirtualnych firm. Firmt te będą rywalizować ze sobą na jednym, konkurencyjnym rynku. W ramach decyzji gracze zajmują się m.in.: zatrudnianiem pracowników, ustalaniem ich wynagrodzeń, zakupem sprzętów, ustalaniem wysokości wydatków na marketing czy wysokości ceny usług lub produktów. Po każdej rundzie decyzyjnej generuje się ranking wirtualnych firm, gdzie każdy zespół biorący udział w szkoleniu może sprawdzić, które miejsce zajmuje po ostatnich decyzjach oraz jakie jest jego miejsce w rankingu osiągnięte na przestrzeni wszystkich rund decyzyjnych.
Ponadto uczestnicy szkolenia otrzymują informacje zwrotne na podstawie podjętych przez siebie decyzji oraz decyzji konkurencji. Wyniki te stają się podstawą do analizy, a wyniki tej analizy podstawą do podjęcia decyzji w kolejnej rundzie decyzyjnej.
W zależności od potrzeb, uczestnicy podczas szkolenia realizują od 6 do 10 rund decyzyjnych. Każda z nich to jeden wirtualny miesiąc działalności firmy. Czas na podjęcie decyzji konkretnej rundy jest ustalany z organizatorami i może potrwać 1 h, 1 dzień lub 1 tydzień.
Szkolenie może zostać zorganizowane w formie konkursu (np. o puchar prezesa), a zespoły z najlepszymi wynikami mogą otrzymać nagrody rzeczowe lub inne.
Język szkolenia
polski oraz angielski
Forma szkolenia
stacjonarnie, zdalnie, hybrydowo
Rodzaje szkoleń
Możliwość przeprowadzenia szkolenia dla swoich klientów będących miko i małymi firmami. Przykładowo, duży producent szamponów do włosów sprzedający swoje produkty do salonów kosmetycznych może zorganizować szkolenie dla swoich klientów z wykorzystaniem wirtualnego salonu kosmetycznego. W trakcie szkolenia umiejętności biznesowe właścicieli tych salonów zostaną zwiększone co przełoży się na rozwój tych małych biznesów co w konsekwencji wpłynie na wzrost zamówień, a więc wzrost dużego biznesu, który szkolenia dostarczył.
Możliwość podejmowania decyzji zarządczych, analiza wyników, wyciąganie wniosków oraz wprowadzanie zmian do przyjętych strategii biznesowych na zamieniające się warunki.
Możliwość „wejścia w buty przedsiębiorcy”, który jest klientem osoby szkolonej w celu lepszego zrozumienia jego potrzeb, sposobu podejmowania decyzji (np. pracownicy banków, którzy sprzedają produkty bankowe skierowane do właścicieli MŚP.)
Możliwość przeprowadzenia „luźnego” szkolenia gdzie pracownicy maja możliwość tworzyć zespoły, które rywalizują między sobą. Rywalizacja oraz konkursowa forma szkolenia pozwala na rozwinięcie współpracy w zespołach oraz dobrą zabawę wynikającą za zastosowania grywalizacji.
Możliwość przeprowadzenia szkolenia rekrutacyjnego. Na czym to polega? Przykładowo przeprowadziłeś w firmie już pewien etap selekcji i chcesz na ostatniej prostej sprawdzić czy Twój kandydat potrafi podejmować spójne i logiczne decyzje, czy potrafi analizować dane i wyciągać wnioski na podstawie których jest w stanie podejmować lepsze decyzje, bardziej dopasowane do otaczającej go rzeczywistości . Ponadto w trakcie szkolenia rekrutacyjnego z wykorzystaniem symulacji jesteśmy w stanie sprawdzić zaangażowanie kandydata w proces rekrutacji, jego determinację do osiągnięcia określonych celów. Każda rekrutacja w naszej firmie kończy się zarządzaniem wirtualną firmą przez naszych najbardziej pasujących kandydatów, a wyniki symulacji ostatecznie wskazują kto powinien zostać z nami.
Co zrobić, by zrealizować szkolenie dla pracowników?
Data publikacji