Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie z powodzeniem przyciąga nowych kandydatów dzięki praktycznemu nauczaniu biznesu. Zobacz, jak szkoła korzysta z symulacji i jakie są tego rezultaty!
Pani Agnieszka Cebula, nauczyciel Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie, podzieliła się z nami swoją opinią o grach i opowiedziała o sposobach ich wykorzystania w ramach przedmiotów zawodowych, zajęć PDG (Podstawy Działalności Gospodarczej) i lekcji otwartych.
„Symulacje biznesowe firmy Revas wykorzystujemy na przedmiotach zawodowych w klasach uczących się w zawodzie technik ekonomista, technik rachunkowości, technik handlowiec a także w pozostałych klasach na lekcjach PDG – czyli Podstawy Działalności Gospodarczej.” – mówi Pani Agnieszka.
Jedno narzędzie edukacyjne dla wielu kierunków kształcenia
Oprócz wymienionych przez Panią Agnieszkę kierunków, szkoła oferuje uczniom kształcenie w innych, różnorodnych zawodach m.in.: technik programista, technik reklamy, technik robotyk, technik spawalnictwa, technik pojazdów samochodowych. Branżowe Symulacje Biznesowe są dla Pani Agnieszki pomocne w przekazywaniu wiedzy z różnych przedmiotów i pokazywaniu uczniom zależności między nimi.
„Rozgrywki umożliwiają połączenie wiedzy z kilku przedmiotów, z wielu zakresów tematycznych w całość i uświadamiają uczniom zależności występujące między nimi.” – mówi Pani Agnieszka.
Dodatkowo Pani Agnieszka prowadzi zajęcia dla uczniów na różnych etapach kształcenia, od klas pierwszych po czwarte.
Analiza i wnioski z podjętych decyzji
Uczniowie w ramach zajęć PDG są podzieleni na małe zespoły, co ułatwia analizowanie wyników i wyciąganie wniosków. Gracze na przykładzie symulacji Biura podróży w praktyce poznają mechanizmy , o których się uczą. Rozumieją potrzebę znajomości rynku, na którym ich wirtualne przedsiębiorstwa sprzedają swoje usługi.
„…Rozumieją jak na działalność firmy wpływają koszty, jak ważna jest znajomość rynku, na którym sprzedają swoje usługi, jak konkurencja wpływa na nasze wyniki finansowe, jak efektywnie wykorzystywać zasoby ludzkie, finansowe i rzeczowe, jakie znaczenie ma marketing, jak analizować dane, jak ważne są kwalifikacje zawodowe, uczą się prawa pracy, widzą jaki wpływ mają na siebie podaż i popyt i wiele innych.” – ocenia Pani Agnieszka.
Branżowe Symulacje Biznesowe główną atrakcją na dniach otwartych szkoły
Podczas dni otwartych w Zespole Szkół Technicznych w Mikołowie uczniowie i rodzice mogli zobaczyć, jak szkoła wykorzystuje Branżowe Symulacje Biznesowe na zajęciach. Jeden z uczniów wybrał szkołę właśnie ze względu na symulacje
„Mamy w szkole ucznia w pierwszej klasie, który wybrał szkołę ze względu na to, że na dniach otwartych szkoły prezentowaliśmy symulacje jako narzędzie, z którego korzystamy. Ten sam uczeń został laureatem ogólnopolskiego etapu Mistrzostw Biznes i Zarządzanie – co pokazuje, że wdrożenie symulacji w pierwszej klasie ma sens.” – mówi Pani Agnieszka.
„Moim zdaniem dzięki symulacjom biznesowym lekcje są ciekawsze, możemy podejmować własne decyzje, sprawdzać jakie przynoszą efekty, możemy rywalizować z kolegami i koleżankami z klasy. Ja wybrałem ZST w Mikołowie dlatego, że podczas dni otwartych szkoły prezentowane były symulacje biznesowe firmy Revas jako program, na którym pracują uczniowie tej szkoły” – dodaje Filip Bochomulski, laureat konkursu Mistrzostwa Biznesu i Zarządzania.
Praktyczna nauka w nowoczesnym wydaniu
„Symulacje biznesowe firmy REVAS uważam za nowoczesne narzędzie, dzięki któremu uczniowie naszej szkoły, uczący się w różnych zawodach, mogą zapoznać się z tajnikami prowadzenia własnej firmy, zastosować w praktyce wiedzę przekazaną przez nauczycieli i sprawdzić jak ich decyzje wpływają na wyniki finansowe ich wirtualnej firmy” – mówi dyrektor Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie, Elżbieta Jabłońska.
Dzięki symulacjom biznesowym dyrekcja i nauczyciele szkoły są już gotowi do rozpoczęcia zajęć w ramach nowego przedmiotu – biznes i zarządzanie, który od następnego roku szkolnego ma zastąpić podstawy przedsiębiorczości. Nowy przedmiot nie przynosi większej rewolucji w treściach kształcenia. Od podstaw przedsiębiorczości przede wszystkim wyróżnia go podejście w zakresie metod nauczania. Praktyczna nauka z wykorzystaniem symulacji biznesowych oraz finansowych, praca zespołowa, grywalizacja, rozwijanie kompetencji 4K to główne założenia BiZ. Jesteśmy dumni, że dzięki Branżowym Symulacjom Biznesowym uczniowie Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie już teraz mogą korzystać z metod rekomendowanych przy nauce nowego przedmiotu!
Sprawdź czy symulacje sprawdzą się w Twojej szkole!
Jeśli zainteresował Cię ten artykuł i szukasz innowacyjnych pomysłów na upraktycznienie zajęć w Twojej szkole, zapraszamy Cię do kontaktu!
Napisz do mnie lub zadzwoń na 574 933 233. Podczas krótkiej rozmowy sprawdzimy, czy nasze rozwiązania będą w stanie Ci pomóc.
Kamil Wierciński – koordynator ds. współpracy z uczelniami
Data publikacji