
Odpowiadając na potrzeby firmy Hyundai Motor Poland stworzyliśmy spersonalizowaną symulację, w której uczestnicy wcielają się w rolę menedżerów zarządzających wirtualnymi salonami samochodowymi tej marki.
Hyundai to globalny lider przemysłu motoryzacyjnego
Hyundai to jedna z czołowych marek motoryzacyjnych, oferująca szeroką gamę samochodów na rynkach całego świata. Jest znana z innowacyjnych rozwiązań technologicznych oraz wysokiej jakości pojazdów. Hyundai Motor Poland to oficjalny importer samochodów tej marki. W ubiegłym roku firma pobiła swój rekord sprzedaży odnotowujący wynik ponad 31 000 rejestracji. Sieć salonów Hyundai Motor Poland obejmuje kilkadziesiąt punktów sprzedaży, zarządzanych przez zespoły menedżerskie odpowiedzialne za wyniki sprzedażowe, jakość obsługi klienta i rozwój pracowników.
Rozwijanie praktycznych umiejętności zarządzania
Symulacja „Car Dealer” została włączona do procesu certyfikacji kierowników salonów sprzedaży Hyundai jako element umożliwiający im zdobycia praktycznego doświadczenia w zarządzaniu firmą z branży motoryzacyjnej. Symulacja odbywa się w wirtualnym środowisku, ale kształtuje realne kompetencje związane z myśleniem strategicznym i analizą danych czy świadomością biznesową.
Połączenie teorii z praktyką
Szkolenie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby połączyć teorię z praktyką. „Kierownicy i menedżerowie salonów muszą nie tylko efektywnie zarządzać sprzedażą samochodów i akcesoriów, ale również odpowiednio organizować pracę zespołów, analizować rynek oraz reagować na zmienne oczekiwania klientów. Aby zapewnić najlepsze efekty szkolenia potrzebne było rozwiązanie, które dostarczy teorii, ale także zapewni możliwość przećwiczenia praktycznych umiejętności w bezpiecznym środowisku” – mówi Paweł Gola, Dealer Network Development Manager Hyundai.
Przebieg rozgrywki
Każdy z uczestników szkolenia wcielił się w rolę właściciela wirtualnego salonu samochodowego Hyundai. Uczestnicy podejmowali realistyczne decyzje biznesowe mające wpływ na wyniki finansowe, satysfakcję klientów i pracowników oraz rozwój firmy. W sposób wirtualny zarządzali sprzedażą pojazdów marki Hyundai, a także akcesoriów samochodowych i towarzyszących produktów finansowych. W każdej kolejnej rundzie decyzyjnej zwiększał się zakres ich decyzyjności, obejmujący nowe obszary tj. udogodnienia dla klientów, szkolenia pracowników, czy działania reklamowe – zarówno tradycyjne, jak i internetowe.
Wyniki
W szkoleniu wzięło udział 12 osób: 6 osób rywalizowało na jednym konkurencyjnym rynku, a kolejne 6 na drugim. W ramach wirtualnego rynku odbywała się bezpośrednia rywalizacja pomiędzy uczestnikami (decyzje jednych miały wpływ na wyniki innych). Po każdym etapie rozgrywki symulacja tworzyła ranking, a uczestnicy mogli sprawdzać swoje wyniki, analizować je i wprowadzać zmiany do swoich strategii. Ostatecznie okazało się, że wirtualnymi salonami samochodowymi najlepiej zarządzali: Katarzyna Chmura i Paweł Rudecki.
Wzrost świadomości biznesowej
Dzięki aktywnemu uczestnictwu w symulacji uczestnicy optymalizowali procesy zarządzania przychodami i kosztami działalności, podejmowali świadome decyzje biznesowe, opierając się na analizie danych rynkowych i sytuacyjnych, a także doświadczyli mechanizmów rynkowych i zdobyli szerszą perspektywę na biznes w branży motoryzacyjnej. „Nigdy wcześniej nie brałam udziału w projekcie o takiej formule. Gra została zaprojektowana w sposób bardzo szczegółowy i zmuszała nas do podejmowania decyzji, które miały wpływ na rozwój naszego biznesu w dłuższej perspektywie. Dla mnie było to świetne ćwiczenie, które pozwoliło lepiej zrozumieć procesy zachodzące w dealerstwie oraz poszerzyć swoją wiedzę o zarządzaniu firmą” – precyzuje Katarzyna Chmura, Kierownik Sprzedaży reprezentująca autoryzowanego dealera Hyundai Karlik.
Zaangażowanie na 100%
Uczestnicy szkolenia podkreślali wysokie zaangażowanie w rozgrywkę. „Gra pozwoliła mi w angażujący sposób zagłębić się w funkcjonowanie całego naszego biznesu i spojrzeć na pewne elementy trochę „z góry”. To doświadczenie dało mi szansę sprawdzić, jak to jest mieć wpływ na każdy element funkcjonowania salonu: od zatowarowania, przez politykę cenową, personalną i marketingową, aż po współpracę z bankiem i księgowością” – wylicza Paweł Rudecki, Zastępca kierownika działu handlowego, Germaz – Autoryzowany Dealer Hyundai
Podsumowanie
Wprowadzenie symulacji do szkoleń dla kierowników salonów Hyundai okazało się bardzo dobrym pomysłem.„Wykorzystanie innowacyjnych metod szkoleniowych w procesie certyfikacji kierowników salonów wspiera ich w rozwoju umiejętności zarządzania oraz pomaga w lepszym zrozumieniu perspektywy biznesu, w którym pracują. Wyszedł nam naprawdę świetny projekt, który z pewnością będziemy jeszcze bardziej rozwijać w przyszłości” – zapewnia Katarzyna Szymczak, Senior Training Specialist odpowiedzialna za wdrożenie szkolenia z ramienia Hyundai Motor Poland.
Jeśli i Ty chcesz podnosić kompetencje biznesowe swoich pracowników – napisz do mnie kciurka@revas.pl lub zadzwoń 500 666 147, a na podstawie 10 minutowej rozmowy określimy wstępnie czy szkolenie z symulacjami biznesowymi sprawdzi się także w Twojej firmie.
Hej! Do usłyszenia!
Krzysztof Ciurka – Dyrektor ds. rozwiązań rozwojowych dla biznesu
Termin szkoleń
Wrzesień – Listopad 2024
Forma szkoleń:
Stacjonarna
Wykorzystana symulacja:
Customizowana pod Hyundai – Car dealer
Liczba grup szkoleniowych i uczestników:
1 grupa | 12 uczestników